X
تبلیغات
فروشگاه westbazi
 
 
s1107
 
تاریخ عضویت: 1393/08/05
تاریخ ایجاد وبلاگ: 1394/02/19
تعداد مطالب: 83
تعداد ارسال های تالار گفتگو: 37
 
درباره وبلاگ
ریشة عقل ، اندیشه است و ثمره ‌اش سالم ماندن ...
 
منو اصلی
موضوعات
آرشیو ماهیانه مطالب
پیوند ها
آمار بازدیدکنندگان
خوراک خور (RSS Feed)
 
 

 
 
لطفــا چند لحظه صبر نمائید...
 
بستن پنجره هشدار
 
 
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲:۰۸:۰۱ ق.ظ  ::  موضوع: متفرقه
 

سلام پردیسیها...

به GAMELAND خوش آمدید.

 

برای من کنفرانس مایکروسافت به خاطر محتوای زیاد و قطاری نشان دادن تریلر بازیها و چند مورد سوپرایز ، بهترین  کنفرانس بود. (اینو بزارید به حساب علاقه وافر به قطار در دوران بچگی  )

 

اما بی شک باید کاپ قهرمانی بهترین ، خارق العاده ترین ، شگفت انگیزترین ، اعجاب انگیزترین ، همه گیرترین ، همه پسندترین ، جامع ترین ، نوستالوژی ترین و... رو داد به EA و استودیو ریسپاون 

 

میپرسید چرا؟  به خاطر این آقا به خاطر این :

 


طی تحقیقات تیم تحقیقاتی ما ، از بررسی کامنتهای پست تریلر گیمپلی بازی STAR WARS JEDI FALLEN ORDER در 3 سایت گیمینگ "پردیس گیم - زومجی و گیمفا" شواهدی به دست آمد دال بر شیوع پدیده "آشنا پنداری" در میان گیمرهای ایرانی...

 

شما را به خواندن غزلیاتی چند از دیوان ویکی پدیا دعوت میکنیم : 

 

"آشناپنداری یا دژا-وو (فرانسویdéjà vu‎/ˌdʒɑː ˈv/‎تلفظ فرانسوی: ​[deʒa vy]) یا حالت پیش‌دیده حالتی از ذهن است که در آن فرد پس از دیدن صحنه‌ای احساس می‌کند آن صحنه را قبلاً دیده‌است و در گذشته با آن مواجه شده‌است. روش‌های علمی دژا وو را به عنوان پیش‌بینی یا پیش گویی رد کرده و آن را به صورت کارکرد نادرست حافظه به هنگام بازخوانی یک تجربه توضیح می‌دهند. گرچه اخیراً دانشمندان توضیحاتی راجع به این مسئله یافته‌اند اما همواره این مسئله با دیده شک نگریسته می‌شود. این لغت ابتدا توسط روان‌شناس فرانسوی امیل بویراک (۱۸۵۱–۱۹۱۷) در کتاب روان‌شناسی آینده (به فرانسویL'Avenir des sciences psychiques) معرفی شد.

به نظر می‌رسد این حالت را بسیاری از افراد تجربه کرده باشند. در تحقیقات رسمی اعلام شد که حدود ۷۰٪ افراد حداقل یک مورد تجربه آشناپنداری را داشته‌اند. اخیراً محققان توانسته‌اند به کمک هیپنوتیزم این حس را شبیه‌سازی کنند."

 

 

خب حالا که با این پدیده آشنا شدید به بررسی جزئیات میپردازیم. طی مشاهدات تیم ما ، متوجه شدیم که اکثر گیمرها با دیدن تریلر گیمپلی این بازی بدون استثنا ناخودآگاه به یاد یک بازی دیگر افتاده وشباهت های ملموسی با آن پیدا کرده اند. که منجر به تایپ جمله "اِه منو یاد بازی ... انداخت" شده است. در زیر شما را با تعدادی از این عناوین ذکر شده آشنا میکنیم : 

 

ویچر

 

آنچارتد

 

شاهزاده فارس

 

سکیرو

 

خدای جنگ

 

اهریمن ممکن است گریه کند 

 

مکس پین

 

تام رایدر (توم ریدر جوجه گیمرها  )

 

کوانتوم بریک

 

راچت و کلنک (این مورد احتمالا به خاطر روبات پشت کاراکتر بوده  )

 

جک و دکستر (احتمالا این هم به همان دلیل بالا بوده  ) 

 

و...

 

آقا این حجم از "شباهت" که نه ، این حجم از "شباهت ها" کی دیده؟ کی شنیده؟

باور کنید خیلی هنر میخواد که سر جمع توی 13 دقیقه این همه گیمر رو یاد این همه بازی بندازی

ما کاری به خوب یا بد بودن ، موفقیت یا عدم موفقیت و حتی تجزیه و تحلیل نداریم. کلا قصد هیچ گونه قضاوت در مورد این بازی و آینده آن نداریم. تنها تعجب ، تحیر و قوزفیش ما از این بابتِ که چطور این همه آدم باهم یاد این همه بازی افتادن اون هم فقط با دیدن تنها 13 دقیقه گیمپلی ؟  اون هم بازیهایی که هیچ شباهتی با هم ندارن (نه در سبک ، نه در تاریخ انتشار و نه در ...) 

 

بر اساس تحقیقات میدانی ، اصلی ترین سوال این نیست که این بازی به کدام بازی شباهت دارد. بلکه این است که در جلسات شرکت EA و ریسپاون ، بین افراد حاضر، چه نوع موادی استعمال ، استنشاق ، استحمال ، استمرار ، استفراغ و... شده که زده قسمت خلاقیت و ایده پردازی بندگان خدا رو پوکونده...

 

اما اصلی ترین سوال بعد از نوع جنس مصرفی ، این است که پس از غیر فعال شدن آن نقطه کذایی در مغزشان ، آن پدیده 13 دقیقه ای از کجایشان در آمده...

یعنی اگه یه ویدئو میکس هچل هفت از بازیهای آشنا پنداری شده توسط مردم ساخته میشد ، اینقدر با حس نوستالوژِی مردم ور نمیرفت که این تریلر ور رفت

 

 

به راستی توی کیستی ریسپاون؟  واقعا باید کاپ داد به ایده پردازان وتیم سازنده اسکیت وارز اِه ببخشید  استار واررررررررزززززززززز...

 

اصغر اون کاپُ بیار تو...

 

ما را از افاضات و آشناپنداریهای تخیلی خودتان در قسمت نظرات بی بهره نگذارید. 

 

تامام

 

 

 

 
 
 
داغش کن!
درجه داغی این مطلب: 15 درجه