X
تبلیغات
فروشگاه westbazi
 
 
amir7248
 
تاریخ عضویت: 1393/06/17
تاریخ ایجاد وبلاگ: 1393/11/02
تعداد مطالب: 73
تعداد ارسال های تالار گفتگو: 0
 
درباره وبلاگ
nothing is true - everything is permitted
دوستانی که عضو پردیس گیم نیستند و قادر به ثبت نظر نیستند میتوانند نظرات خود را به ادرس email زیر بفرستند:
amirmardy@gmail.com
برای مشاهده مطالبی که قبل از تیر ماه 96 نگاشته شده اند باید از ف.ی.ل.ت.ر شکن استفاده کنید!!
 
منو اصلی
موضوعات
آرشیو ماهیانه مطالب
پیوند ها
آمار بازدیدکنندگان
خوراک خور (RSS Feed)
 
 

 
 
لطفــا چند لحظه صبر نمائید...
 
بستن پنجره هشدار
 
 
شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱:۰۵ ب.ظ  ::  موضوع: gaming
 

                                             به نام خدا

سراغ اولین مطلب از سری مطالب "رازها و easter egg های بازی ها" میریم.

قسمت اول:Portal 2

 

1.عکس کنار تخت و کاغذ دیواری اتاق

در شروع اولین مرحله از بازی از شما خواسته میشود برای چند ثانیه به عکس روی دیوار نگاه کنید.در اولین نگاه منظره یک کوه و یک دشت در صبح را میبینید.کاغذ دیواری اتاق هم یک مرد کنار ساحل در ظهر را نشان میدهد.پس از انکه به خواب مصنوعی میروید و توسط ویتلی (Wheatley) بیدار میشوید اگر دوباره به همان عکس و کاغذ دیواری نگاه کنید همان مناظر در شب نشان داده شده است.

 

2.علائم روی کانتینرها

پس از انکه توسط ویتلی بیدار میشوید ویتلی شروع به جا به جا کردن اتاق شما که در واقع یک کانتینر است میکند.این کار با سرعت و تخریب بالایی صورت میگیرد و در حین راه کانتینر های حامل بقیه مورد های تست را خواهید دید که متاسفانه همگی مرده اند!اما مهم تر از آن اطلاعاتی است که روی کانتینر ها نوشته شده که مربوط به هر فرد داخل کانتینر است.گزینه های روی هر کانتینر نشان میدهد شخص داخل کانتینر مرد است یا زن.لاغر است یا چاق.کوتاه قد است یا بلند قد.و اما ترسناک ترین گزینه که نشان میدهد شخص مورد نظر بالغ است یا کودک!این مورد را به خاطر داشته باشید در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

 

3.P-Body در بخش تک نفره

 

P-Body یکی از شخصیت های قابل بازی در بخش انلاین دو نفره بازی است.اما در بخش تک نفره هم در یک موقعیت خاص میتوانید او را ببینید.در بخش هشتم در اتاق تست پانزده وقتی ویتلی متوجه میشود که تست راه خروج ندارد سعی در ایجاد یک راه خروج بیرون از محوطه اتاق میکند.ویتلی دیوار یکی از اتاق های مجاور را خراب میکند تا از راه خروج ان استفاده کنید.اگر در همین زمان به اتاق مجاور که در فاصله دوری از شماست دقت کنید میتوانید P-Body را ببینید که ناگهان به سمت شما نگاه میکند و سریعا از اتاق خارج میشود.حتی میتوانید در این لحظه او را از نزدیک ببینید البته باید به روش ویدیو زیر که لینک ان را قرار میدهم عمل کنید.

دیدن P-Body از نزدیک (YouTube)

 

 

 

4.راز رادیو

در بخش دوم در اتاق تست ششم گلادوس چند شئ به درون اتاق می اندازد و به شما میگوید که سعی کنید از این زباله ها برای تست استفاده نکنید.در بین این زباله ها یک رادیو وجود دارد.مهم تر از آن در این اتاق یکی از اتاقک های مخفی داگ رتمن(در ادامه کاملا درباره مخفیگاه های Rattmann صحبت خواهیم کرد) وجود دارد.اگر رادیو را بردارید و به مخفیگاه Rattmann ببرید رادیو ناگهان شروع به پخش یک نویز میکند.صدای پخش شده کاملا نامفهوم و گوشخراش است اما ... اگر فایل نویز پخش شده از رادیو در بازی را به یک نرم افزار خاص در زمینه رمزنگاری امواج رادیویی بدهید به شما یک تصویر ارائه میدهد!تصویر به دست امده یک Companion Cube را بر سطح ماه نشان میدهد.

 

5.GlaDos و موبی دیک

در بخش دوم در اتاق تست هشتم قبل از شروع تست گلادوس به شما میگوید:"آه نه.دوباره توربین ها(از کار افتادن).من باید برم.یک لحظه صبر کن ,تست بعدی احتیاج به یکم توضیحات داره.بذار نسخه سریعش رو بهت بگم" سپس یک فایل صوتی با سرعت زیاد پخش میشود و پس از ان گلادوس میگوید:"خب دیگه.هر سوالی داشتی فقط هر چیزی که من گفتم رو به صورت اهسته(slow motion) به یاد بیار.حافظه خودت رو تست کن.من زود برمیگردم."حال اگر فایل صوتی گلادوس را با استفاده از نرم افزار کند کنید گفته های گلادوس را خواهید شنید که در واقع یک متن از کتاب موبی دیک است:

 

 

"...And methodically knocking people's hats off – then, I account it high time to get to sea as soon as I can..."

 

6.Turret Wife Serenade

در بخش سوم در اتاق تست شانزدهم وقتی در حال ورود به اتاق هستید یک Turret را خواهید دید که درپشت یک کانال تهویه هوا در سمت راست کنار پای شما قرار دارد.در این اتاق تست شما باید چندین Turret را با استفاده از لیزر از بین ببرید.اگر به ورودی اتاق برگردید و با استفاده از لیزر Turret ی که در کانال بود را منفجر کنید راه کانال برای شما باز میشود.وقتی وارد کانال شود وارد یک محفظه میشوید که میتوانید در زیر محفظه چهار Turret را ببینید که در حال اجرای قطعه Turret Wife Serenade برای یک Turret مونث که در اتاق رو به رویی انها قرار دارد هستند!میتوانید این قطعه موسیقی را از البوم موسیقی بازی در سایت پردیس و یا استفاده از سایت kh insider که تمامی قطعه های موسیقی را به صورت جداگانه قرار میدهد تهیه کنید.این سایت تقریبا موسیقی متن تمام بازی ها را دارد از بازی های کنسول های قدیمی تا امروزی  .لینک سایت:KH-Insider 

 

7.من فرق دارم!

در بخش اول در حالی که با ویتلی در حال عبور از راهرو ها هستید در یکی از کانال های جا به جایی یک Turret را میبینید که ناگهان میگوید:"I'm Different" یا همان:"من فرق دارم" اما جریان هوا او را با خود از درون کانال میبرد.جلوتر در بخش پنجم زمانی که در حال عبور از Turret Redemption Line و یا "خط رستگاری Turret ها" (جایی که انها را داخل کوره می اندازند و از بین میبرند) هست دوباره او را میبینید که بر روی خطی که به کوره میرسد قرار دارد.نام این ربات Oracle Turret است.

 

در این نقطه اگر او را نجات دهید با شما شروع به حرف زدن خواهد کرد.در واقع حرف های این ربات وقایع آینده بازی را در لفافه و استعاره بازگو میکند.در این جا سخنان او را مورد بررسی قرار میدهیم:

 

1.thank you

 

2.Don't Make Lemonade

 

3.Get Mad

 

4.Prometheus was punished by the gods by giving the gift of knowledge to man. he was cast intothe bowels of the earth and pecked by birds

 

5.The Answer is beneath us

 

6.Her name is caroline;remember that

 

7.That's all I can say

 

 

 

حال به تحلیل این جملات میرسیم:

 

1)ممنونم 

 

خب این جمله در برابر نجات جان خودش گفته میشه و ارزش داستانی نداره.

 

 

2 و 3 )"لیمونادش نکن" و "دیوانه شو" این دو جمله دقیقا اشاره به جملاتی است که جلوتر توسط Cave Johnson مالک Aperture گفته میشه.قضیه به اینجا بر میگردد که جانسون برای تحقیق بر روی پروژه Conversion gel یا همان ژل های سفید رنگی که اجازه میدادند پورتال ها را بر روی هر سطحی بتوان ایجاد کرد دستور خرید چند قطعه سنگ که از ماه اورده شده بود را میدهد.در حین آزمایشات به دلیل غبار سمی که بر روی قطعات سنگ ماه وجود داشت کِیو جانسون دچار یک نوع بیماری لاعلاج احتمالا نوعی پیشرفته و ناشناخته از بیماری Silicosis (سیلیکوزیس) میشود.او تلاش زیادی برای درمان میکند اما تمامی تلاش ها بی فایده هستند.در این نقطه او تصمیم میگیرد تا با کمک دانشمندانش در Aperture بتواند راهی پیدا کند تا ذهن و هوشیاری خود را بر روی رایانه بارگذاری کند.او به کارکنانش دستور میدهد که در صورتی که تا قبل از مرگ جانسون موفق به این کار نشدند به جای او ذهن و هوشیاری Caroline دستیار او را وارد رایانه کنند چرا که جانسون به خاطر کارایی کارولاین فوق العاده به او وابسته بود تا جایی که رابطه انها به مرحله ای بسیار عمیق تر از یک رئیس و یک معاون رسیده بود(در ادامه به این بخش خواهیم پرداخت).در این مرحله از زندگی؛ جانسون یکی از معروف ترین سخنان خود را در یک پیام ضبط میکند.دو جمله ای که Oracle Turret میگوید به متن همین سخنان بر میگردد.متن سخنان جانسون را در عکس زیر میبینید:

 

ترجمه متن:"وقتی زندگی به تو لیمو میده؛تو لیمونادش نکن.زندگی رو مجبور کن لیموهاش رو پس بگیره.دیوانه شو!من لیموهای لعنتی تو رو نمیخوام!اینا دیگه چه کوفتین؟!مسئول زندگی رو صدا کن بیاد!کاری کن زندگی اون روزی که فکر کرد میتونه به کِیو جانسون لیمو بده رو لعنت کنه! تو میدونی من کی هستم؟!من اون مردی هستم که قرار خونه تو رو خاکستر کنه!اون هم با لیمو!من به مهندسانم خواهم سپرد تا یک لیموی انفجاری اختراع کنن تا باهاش خونه ات رو خاکستر کنم"

 

4)"پرومتئوس توسط خدایان به خاطر دادن هدیه دانش به انسان مجازات شد.او به اندرون زمین انداخته شد و پرندگان با نوک او را می دریدند."

 

این متن؛ داستان پرومتئوس یکی از الهه های یونان باستان که مغضوب زئوس واقع شد را بازگو میکند.زئوس پرومتئوس را مامور کرد تا به انسان اموزش های لازم را بدهد ولی از دادن اتش به انسان جلوگیری کند.پرومتئوس که عاشق انسان ها بود اتش را در داخل یک نی به انسان داد.زئوس هم برای تنبیه پرومتئوس او را در کوه قاف بست و عقابی را مامور کرد تا هر روز جگر پرومتئوس را بخورد و هر شب دوباره جگری تازه میرویید.

 

در واقع Oracle Turret با استفاده از داستان پرومتئوس به آینده گلادوس اشاره میکند جایی که ویتلی پس از آن که جای گلادوس را گرفت او را بر روی یک سیب زمینی گذاشت و او و شل (chell) شخصیت اول بازی را به پایین پرتاب کرد.سپس گلادوس توسط کلاغی ربوده میشود و کلاغ او را به لانه خود میبرد و به او نوک میزند.

 

5)"پاسخ در درون ماست"

 

 

Beneath به معنای لایه های درون و در داخل تار و پود است.در واقع اشاره به این دارد که جلوتر در لایه های زیرین و طبقات پایین ساختمان Aperture پاسخ تمام رازهاست.جایی که جانسون پرده از هویت گلادوس بر میدارد و بازیکن متوجه میشود گلادوس همان دستیار جانسون است.این که ایا خود کارولاین به این کار راضی بوده یا نه در ابهام است اما تئوری اصلی بر این تاکید دارد که او راضی به این کار نبوده است.تا به حال به ساختار ظاهری گلادوس دقت کرده اید؟همانطور که در عکس زیر میبینید گلادوس بسیار شبیه به یک زن به بند کشیده شده است.

 

6)"اسمش کارولاینه؛اینو یادت باشه"

 

در این جا دقیقا به اسم حقیقی گلادوس اشاره میشود.البته در انتها متوجه میشویم که کارولاین در واقع تنها بخشی از گلادوس را شامل میشود (شاید بخش اصلی) نه همه هویت آن را.

 

 

 

7)"این همه چیزی بود که میتونستم بگم"

 

 

و در اینجا مکالمه به پایان میرسد.

 

8.Doug Rattman

داگ رتمن یکی از شخصیت های اصلی پورتال است.او در هر دو نسخه با نقاشی هایی که روی دیوار ها کشیده بود به شل کمک میکرد.جمله معروف "Cake is a Lie" یکی از دست نوشته های او روی دیوار است.برای شناخت بهتر رتمن بهتر است کامیک "Lab Rat" را دانلود کنید و بخوانید که قسمت اول و دوم پورتال را به یکدیگر وصل میکند و شخصیت اصلی این کامیک رتمن است.لینک سایتی که میتوانید این کامیک را به صورت هم عکس و هم PDF دانلود کنید رو براتون قرار میدم.فقط مراقب باشید اشتباها نسخه غیر انگلیسی دانلود نکنید:

Lab Rat 

بگذارید درباره رتمن بیشتر بگوییم.داگ رتمن یکی از کارکنان شرکت Aperture بود که بر روی پروژه هوش مصنوعی یا همان پروژه بارگذاری ذهن و هوشیاری کارولاین روی رایانه کار میکرد.داگ رتمن مسئول بخش Moral Core یا همان هسته معنوی گلادوس بود.البته زیاد انتخاب به جایی هم به نظر نمیرسد چرا که رتمن دچار بیماری شیزوفرنی حاد (یک نوع بیماری روانی که فرد احساس میکند بقیه افراد و اشیائ میخواهند به او صدمه بزنند) بود و حتی از قرص های سنگین مثل زیاپرازیدون (Ziaprazidone) استفاده میکرد.با این حال تنها کسی که توانست از دست گلادوس پس از پخش نوروتوکسین در ازمایشگاه و کل مجموعه Aperture جان سالم به در ببرد رتمن بود.رتمن کسی بود که اسم شل را بالای لیست افراد مورد تست قرار داد تا زودتر بیدار شود و با گلادوس مبارزه کند.اما این که چرا شل؟در کامیک Lab Rat رتمن دلیل این کار را این میداند که در پرونده شل ثبت شده که او به شکل غیر معمولی پر تلاش است و هرگز تسلیم نمیشود.اما رتمن چگونه به طور خاص در بین تمام آن همه افراد مورد تست با شل اشنا بود؟پاسخ را جلوتر خواهید فهمید.در هر دو قسمت اول و دوم بازی اتاق هایی مخفی وجود دارد که مخفیگاه های رتمن هستند و در این اتاق ها رتمن پیام هایی برای شل قرار داده است.در این مطلب تنها به مخفیگاه های قسمت دوم میپردازیم که تعداد انها هفت اتاق است.ابتدا مراحلی که میتوانید مخفیگاه های رتمن را پیدا کنید:

1.بخش اول اتاق تست چهارم

2.بخش دوم اتاق تست سوم

3.بخش دوم اتاق تست ششم

4.بخش سوم اتاق تست یازدهم

5.بخش سوم اتاق تست دوازدهم

6.بخش سوم اتاق تست شانزدهم

7.بخش سوم اتاق تست هفدهم

عکس اتاق ها به ترتیب:

 

 

 

 

 

 

نقاشی ها و شکل هایی که رتمن در اتاق ها کشیده است:

 

اما از همه مهم تر فایل صوتی که در اخرین مخفی گاه رتمن پخش میشود است.همین فایل صوتی بر روی قطعه Ghost of Rattmann در موسیقی متن بازی اعمال شده است که میتوانید ان را از سایتی که بالا معرفی کردم و یا همین پردیس گیم حودمان دانلود کنید.در این فایل صوتی میشنویم که رتمن به شکل غیر قابل فهمی جملاتی را ادا میکند.افراد زیادی سعی در شکستن این رمز کردند و در نهایت چندین یوتیوبر متن گفته های او را پخش کردند.البته هر کدام با کمی تفاوت که بنده با توجه به چندین ویدیو که لینک انها را در انتهای متن در بخش منابع قرار خواهم داد و کنار هم قرار دادن محتمل ترین و نزدیک ترین ها به فایل صوتی متن به دست امده را برای شما قرار میدهم:

Johnson's Lonely Without me

Johnson is a must,who's in charge

I had no choice

Help me Uncle Johnson

Help me choose my desire

Bring me the companion cube so I can kiss it

they took me to Mesa ... Humiliation

It's coming soon

It's gone sir

It's been stolen

The ship is stolen

Thw ship was done,now it's gone

I dont need your love

Pain is a common feeling

He's dead 

Henry is dead

she lives

Please help me chell

Johnson,Johnson where did you go

thw ship is gone

They're moving it to mesa hill

That's where it all started

we couldn't find it

The worst accident happend

little girl, it's okay

your pain is ignored by a little pill

 

ترجمه متن:

"جانسون بدون من تنهاست

بودن جانسون اجباریه ,الان کی امور رو به دست داره؟

من هیچ چاره ای نداشتم

کمکم کن دایی(یا عمو) جانسون

کمکم کن بفهمم چی میخوام

companion cube رو بیارید تا من بتونم ببوسمش

اونا من رو بردن به mesa ... خفت بار بود

اون زود میاد

اون رو بردن قربان

اون رو دزدیدن

کشتی رو دزدیدن

کار کشتی تموم شده بود,ولی حالا بردنش

من به عشق تو نیازی ندارم

درد یک احساس مشترکه

اون مُرده

هِنری مُرده

اون (زن) زندست

لطفا کمکم کن شِل

جانسون,جانسون کجا رفتی؟

کشتی رو بردن

دارن میبرنش به تپه mesa

این همونجایی که همه چیز شروع شد

ما نتونستیم پیداش کنیم

بدترین اتفاق افتاد

دختر کوچولو اروم باش (همه چیز درست میشه)

درد تو با یه قرص کوچولو حل میشه"

 

میرسیم به تحلیل پیام مخفی Rattmann .از مواردی که اهمیت کم تری دارند شروع میکنیم تا به موارد اصلی برسیم:

1) companion cube همان مکعبی است که دارای شکل قلب روی ان است.در کامیک Lab Rat میبینیم که این مکعب بهترین دوست Rattmann است و در هذیان های شیزوفرنیایی خود با او صحبت میکند تا زمانی که قرص های خود را مصرف میکند و ارتباط او با companion cube قطع میشود و پس از رفتن اثرات قرص ها دوباره با او ارتباط برقرار میکند و شروع به صحبت کردن با او میکند.

 

2)هِنری (Henry) همکار داگ رتمن در پروژه گلادوس بود.

3)منظور از کشتی همان کشتی Borealis است.در اینجا به راز بعدی میرسیم:

 

9.Borealis

در انتهای قسمت دوم بازی Half-Life دکتر کلاینر به کشتی Borealis اشاره میکند که ناگهان ظاهر میشود و تمامی افراد اتاق از ظهور ناگهانی کشتی تعجب میکنند.در Portal 2 در بخش ششم دقیقا در همان دفتر کاری که گلادوس را که توسط پرنده ای ربوده شده بود پیدا میکنید یک در مخفی وجود دارد اگر وارد در مخفی شوید به محل پهلو گرفتن Borealis میرسید.با توجه به گفته های Rattmann افرادی از کمپانی رقیب شرکت Aperture یعنی کمپانی Black Mesa در ازمایشگاه های Aperture نفوذ کرده بودند (که در کامیک Lab Rat هم میتوانید دو نفر از انها را ببینید ) این افراد بعدا Rattmann را مجبور کردند که با استفاده از تکنولوژی Portal کشتی را به اطراف تپه های mesa بفرستند جایی که تمامی ماجراهای مربوط به دو بازی پورتال و نیمه جان شروع میشود.کارکنان شرکت valve زمانی تایید کرده بودند که خط اصلی داستان بازی Half-Life 3 مربوط به کشتی Borealis میشود.

 

به ادامه پیام های Rattmann میپردازیم:

4) به جملات مقابل توجه کنید:"جانسون بدون من تنهاست" و "دایی (عمو) جانسون"

ایا Rattman خواهرزاده یا برادر زاده جانسون است؟ایا این قضیه ربطی به اطلاعات او نسبت به chell دارد؟قضیه را بیشتر میشکافیم.به  دو راز بعدی توجه کنید:

10.پرتره

در اوایل بخش هفتم وقتی وارد یکی از دفاتر میشوید در سمت چپ پشت قفسه ها یک در مخفی وجود دارد.اگر وارد این در شوید به یک پرتره برمیخورید.اشخاص داخل پرتره کسانی نیستند جز کِیو جانسون و دست راست او یعنی کارولاین.اما این راز به اینجا ختم نمیشود.اگر عکس پرتره را با استفاده از نرم افزار هایی مثل فتوشاپ روشن تر کنید در گوشه تاریک سمت چپ عکس به یک چیز عجیب بر میخورید.بله,یک دختر بچه گوشه پرتره ایستاده است.

 

 

11.by chell

"روز دخترهایتان را به محل کار بیاورید" روزی بود که کارمندان شرکت Aperture دخترانشان را به شرکت می اوردند تا با استفاده از سیب زمینی دست به ازمایشات علمی بزنند.در یکی از مراحل میتوانید کاردستی های علمی دختر بچه ها را ببینید که در یک راهرو قرار دارند.اما در بین کاردستی ها یک سیب زمینی وجود دارد که به شکل عجیبی رشد کرده و به سقف رسیده است!اگر به متن پشت سیب زمینی دقت کنید به یک نکته مهم پی میبرید.کسی که با این سیب زمینی کاردستی درست کرده شِل شخصیت اول بازیست.

 

تا اینجا میفهمیم شِل قطعا فرزند یکی از افراد در Aperture است.پدر او با جانسون ارتباط نزدیک دارد چرا که شل میتواند با جانسون صحبت کند(پس جانسون هم شِل را از نزدیک تحت نظر داشته است) و نکته بعدی؛در راز دوم به یاد دارید که گفتم این راز را به خاطر بسپارید؟(این که Aperture از کودکان هم در ازمایشات خود استفاده میکرده است) پس به این نیز پی میبریم که شِل از کودکی در ازمایشات و تست ها قرار داده میشده است.اگر در کامیک Lab Rat دقت کنید در فایل شِل فامیلی او ذکر نشده است حتی زمانی که Rattmann در حال تغییر اولویت اسم او به اسم اول است هم برای شِل فامیلی در نظر گرفته نشده.چه دلیلی داشته که شِل فامیلی نداشته باشد مگر او فرزند یکی از کارمندان نبود؟اما راز اخر شاید قضیه را بیشتر روشن کند.

 

12.Cara mia addio

در قطعه موسیقی "Cara mia addio" یا همان "خدانگهدار عزیزم" تقریبا مهم ترین راز بازی نهفته است.این قطعه از موسیقی متن بازی در پایان بازی به دستور گلادوس توسط Turret ها برای شِل اجرا میشود.قطعا همه کسانی که این بازی را انجام داده اند این بخش از بازی را به خوبی به یاد دارند.مخاطب این موسیقی Chell است میتوان گفت متن این موسیقی هر چه که هست سخنان گلادوس با شِل است.اتفاقا صدای خواننده قطعه هم دقیقا صداپیشه گلادوس است.حال ببینیم در این قطعا چه چیزی اشکار میشود.من متن موسیقی را که به زبان ایتالیایی است را مینویسم و پس از ان ترجمه ان به دو زبان انگلیسی و فارسی هم اورده خواهد شد.دقت کنید:

"cara bel,

cara mia bella,

mia bambina,

oh ciel,

che la stima,

che la stima,

oh! Cara mia, addio.

La mia bimba,

cara,

perché non passi lontana,

sì lontana da Scienza?

 

Cara, cara mia bambina,

ah mia bel,

ah mia cara,

la mia cara,

la mia bambina,

oh cara, cara mia…

ترجمه انگلیسی:

Dear,beautiful,

my dear,

beautiful child,

oh heavens,

that’s too bad,

that’s too bad,

well, My dear,

farewell.

My child,

dear,

why don’t you stay away,

yes, away from Science?

Dear,

my dear child,

my beautiful,

my dear,

my dear,

my child,

my dear,

my dear…"

 

ترجمه به فارسی:

ای عزیز,ای زیبا

ای فرزند زیبای عزیز من

آه ای باغ های بهشتی

چقدر ناگوار

چقدر ناگوار

باشد عزیز من

خدانگهدارت

ای عزیزم

چرا حذر(دوری) نمیکنی

بله,چرا از علم حذر نمیکنی

ای عزیز

فرزند عزیز من

زیبای من

عزیز من

عزیز من

فرزند من

ای عزیز نازنینم..."

 

نکته ای جالب .در حالت عادی میدانیم که مخاطب این قطعه قطعا شل است.اما حتی در متن شعر هم نکته جالبی پنهان است.ciel که در ایتالیایی به معنای بهشت است دقیقا مانند chell تلفظ میشود!در واقع حتی در شعر هم شاعر زیرک این قطعه با زیرکی تمام اسم شل را به صورت مخفی قرار داده.حتی برخی بر این باورند که در متن اصلی به صورت مستقیم از chell استفاده شده است نه کلمه ciel.شرکت valve هیچ گاه متن این قطعه را به صورت رسمی منتشر نکرده است!

حال تکه ها را کنار هم میگذاریم.رابطه جانسون و کارولاین بینهایت عمیق است.وقتی راز پرتره را فاش میکنیم درمیابیم در پشت پرده های این رابطه دختری وجود دارد.Rattman هم که از نزدیکان جانسون است از این قضیه با خبر است.اوشِل را میشناسد.حال به شِل بر میخوریم.دختری که از کودکی در Aperture بوده است.با تمام افراد تحت ازمایش و تمام تست کنندگان فرق دارد.Rattmann او را برای مقابله با گلادوس (که همان کارولاین است) انتخاب میکند.شِل یک بار او را از بین میبرد و بار دوم موفق میشود او را به جایگاهش که توسط ویتلی غصب شده برگرداند.این بار گلادوس او را ازاد میکند و یک موسیقی اُپرا برای رفتن او و ازادی او اجرا میکند که در ان شِل را فرزند خود خطاب میکند...ایا به نتیجه رسیدید؟

 

خب دوستان در این جا به پایان اولین قسمت از سری مطالب "رازها و easter egg های بازی ها"میرسیم.تمامی این مطلب به اضافه تمامی قطعات موسیقی نام برده شده و تعدادی Wallpaper و... به زودی در کانال تلگرام این وبلاگ قرار خواهد گرفت.این هم ادرس کانال تلگرام وبلاگ:کانال تلگرام وبلاگ 

 

قسمت بعدی این سری مطالب به بازی Bioshock Infinite خواهد پرداخت.

قبل از خداحافظی منابع رو هم براتون قرار میدم البته همگی انگلیسی زبان هستند و ویدیو ها در یوتیوب قرار دارند:

https://www.youtube.com/watch?v=TEjMvpF5InY 

https://www.youtube.com/watch?v=mKQKLpPtU70 

https://www.youtube.com/watch?v=Klqic3VH7EI 

https://www.youtube.com/watch?v=jAwIywIUCoI 

https://www.youtube.com/watch?v=CPfrOhoRTRU 

wiki Johnson 

wiki chell 

wiki Doug Rattmann 

wiki Borealis 

wiki Turret Opera 

wiki Oracle Turret 

wiki Turret Wife Serenade 

و منابع دیگری که ذهنم یاری نمیکنه... .

 

امیدوارم لذت برده باشید.

منتظر مطالب بعدی باشید.

                                          

 

 

 

 
 
 
داغش کن!
درجه داغی این مطلب: 26 درجه