X
تبلیغات
فروشگاه westbazi
 
 
TheLoneGamer
 
تاریخ عضویت: 1393/06/04
تاریخ ایجاد وبلاگ: 1393/07/15
تعداد مطالب: 367
تعداد ارسال های تالار گفتگو: 438
 pc 
 
درباره وبلاگ
 
منو اصلی
موضوعات
آرشیو ماهیانه مطالب
پیوند ها
آمار بازدیدکنندگان
خوراک خور (RSS Feed)
 
 

 
 
لطفــا چند لحظه صبر نمائید...
 
بستن پنجره هشدار
 
 

قبل از شروع، باید عنوان کنم که این مطلب قرار بود بخشی از مطالب فاز دوم وبلاگ باشه؛ ولی به دلیل این که الان مورد نیازه و نه بعدا، روی وبلاگ قرار گرفت.

از الان به بعد، نظرات شما خیلی میتونه به شکل گیری فاز دوم مطالب وبلاگ کمک بکنه. پس اگر از مطلب خوشتون اومده و اون رو مفید می دونید، اون رو داغ کنید تا روی صفحه اصلی قرار بگیره و اونایی که وارد صفحه بخش وبلاگ نمیشن (حالا ممکنه حال نداشته باشن یا هر چیز دیگه ای) هم بتونن بهش دسترسی پیدا کنن.

----------------------------------

بازی Sonic Mania درست مثل نسخه های قدیمی سری شامل یه پایان مخفی هست که تنها با جمع آوری تمام زمردهای آشوب (Chaos Emeralds) میشه به اون دسترسی داشت. ولی با توجه به این که دریافت اون ها معمولا کار چالش یرانگیزی هست، در این راهنما به شما توضیح میدم که چطور میتونید با زحمت کمتری اونا رو بدست بیارید.

در طول بازی و با یافتن یه سری حلقه های بسیار بزرگ (به سبک سونیک 3) میتونید وارد این مراحل بشین. در این مراحل، بازی به حالت Runner در میاد و وظیفه شما اینه که برای دریافت زمردهای آشوب به تعقیب یه سفینه که اونا رو حمل می کنه، بپردازید. در طول این مراحل میشه دو آیتم خاص رو پیدا کرد: گوی های آبی رنگ و حلقه ها.

با جمع آوری گوی های آبی، سرعت شما مرحله به مرحله (از Mach 1 به Mach 2 به Mach 3) بیشتر میشه و برای این که به سفینه برسید، قطعا نیاز دارید تا اونا رو جمع آوری کنید. حلقه ها هم نقش زمان رو ایفا می کنن. در ابتدای مرحله، مقدار مشخصی حلقه به شما تعلق می گیره و به ازای هر ثانیه، یک حلقه از مجموع اون ها کم میشه. چنانچه تعداد اون ها هم به پایان برسه، این مرحله با شکست به پایان می رسه. پس باید با جمع آوری حلقه های موجود در این مراحل و کپسول های خاص اون ها (که 10 حلقه به شما میده)، از تمام شدن زمان هم جلوگیری کنید.

حالا اجازه بدین تا یه سری نکاتی که بهتره در جمع آوری این زمرد ها رعایت کنید رو بررسی کنیم:

زمردهای اول تا سوم:

این زمرد ها نیاز به توضیح چندانی ندارن و خیلی راحت میتونید با دوری کردن از خطرات و موانع، به اونا دست یابی پیدا کنید.

زمردهای چهارم تا ششم:

قضیه از زمرد چهارم به بعد، جدی تر میشه. مسیر های مربوط به این زمرد ها با خطرات و تله های بیشتری پر شدن و دقت بالایی رو طلب می کنن. برای دریافت این زمرد ها میتونید از نکات زیر کمک بگیرید:

- به جای پیچیدن از پرش استفاده کنید. اینطوری کارکترتون روی زمین لیز نمی خوره و میتونید کنترل بهتری روی اون داشته باشید.

- از روی برخی قسمت های مسیر بپرید. پریدن به موقع از روی کناره های مسیر (که شما رو کند می کنن) و یا از روی موانعی که شما رو پرتاب می کنن، میتونه در رسیدن به زمرد به شما کمک کنه.

- آیتم های دارای علامت فلش آبی بلافاصله شما رو از حالت سرعت فعلی به سرعت بعدی منتقل می کنن. پس بهترین کار اینه که اول وارد Mach 2 بشین و بعد از این آیتم برای وارد شدن سریع به Mach 3 استفاده کنین تا در وقت هم صرفه جویی بشه.

- بعد از وارد شدن به Mach 3، درجه سختی مراحل بیشتر میشه. چون کنترل کارکتر در این حالت سخت تر میشه و شتاب کارکترتون میتونه باعث بشه که خیلی راحت از کناره های باز مسیر، به خارج از اون پرتاب بشین. پس حواستون رو جمع کنید.

زمرد هفتم:

این مرحله واقعا آسون هست؛ چون مقادیر بسیاری از حلقه ها و گوی های آبی در سرتاسر مسیر یافت میشه. برای دریافت این زمرد، علاوه بر رعایت نکات گفته شده، پیشنهاد می کنم که به هیچ وجه وارد سرعت Mach 3 نشید چون در این حالت کنترل کارکتر به شدت سخت میشه و احتمال بسیاری داره که با توجه به تعداد و نوع های موانع این مرحله، سقوط کنید یا مداوما به تله ها برخورد کنید. پس بعد از وارد شدن به سرعت Mach 2، گوی ها رو فراموش کنید و روی جمع آوری حلقه ها و رسیدن به زمرد تمرکز کنید.

البته در هر صورت خودتون مختارید و اگر فکر می کنید با Mach 2 نمیتونید به سفینه برسید یا توانایی کنترل کامل کارکتر رو در Mach 3 دارید، سرعتتون رو افزایش بدین.

بعد از جمع آوری تمام زمردها میتونید وارد فرم Super Mode کارکترها بشین و به باس و پایان اصلی هم دسترسی پیدا کنید. البته اجباری به جمع آوری زمردها در همون دور اول بازی نیست؛ چون شما می تونید زمرد ها رو بعد از اتمام بازی و باز شدن قابلیت Level Select هم جمع آوری کنید. ضمنا این طوری میتونید هر دو پایان بازی رو ببینید پس نکته خیلی منفی ای هم نیست.

بعد از جمع آوری 50 حلقه و فشار دادن دکمه Y در نسخه اکس باکس، W در نسخه PC و Triangle در نسخه پلی استیشن، میتونید به فرم Super هر کارکتر وارد بشین. در این حالت کارکتر شما کاملا ضد ضربه میشه، سرعت و ارتفاع پرش بیشتری پیدا می کنه و حتی مبارزه با برخی باس ها مثل مراحل Flying Battery و Hydrocity رو هم آسون تر می کنه. ولی دقت داشته باشین که کارکترتون نسبت به پرت شدن داخل چاله های بی پایان و یا گیر کردن بین موانع، مصون نیست. ضمنا در این حالت تعداد حلقه هاتون به ازای هر ثانیه یک حلقه، کاهش پیدا می کنه و بعد از تمام شدن حلقه ها، به صورت اتوماتیک از این مود خارج میشین.

مرحله نهایی (Egg Reverie):

این مرحله فقط برای سونیک (چه سونیک رو به تنهایی انتخاب کرده باشین و چه به صورت تیم Sonic & Tails) قابل دسترسی هست و بعد از جمع آوری تمام زمردها و نابود کردن باس مرحله Titanic Monarch به اون وارد میشین. شما در طول این مرحله کنترل Super Sonic رو در اختیار دارین و باید مقابل دو باس مختلف (اگمن و رهبر Hard Boiled Heavies) قرار بگیرین. در این مبارزه بهتره که به این نکات توجه کنید:

- این مرحله هیچ محدودیت زمانی ای نداره. پس نیازی به عجله کردن ندارید.

- مداوما حلقه جمع کنید و تعداد اونا رو روی مقدار مناسبی نگه دارید. حلقه ها در این مرحله معمولا به کندی ظاهر میشن؛ پس اگر بخواین این کار رو برای آخرین لحظه بذارید، احتمال شکست خوردن بسیار بالاست.

- به هیچ عنوان و زمانی که در حال پرواز کردن هستید، دکمه پرش رو به اشتباه فشار ندین. این کار باعث میشه تا حرکت Hyper Flash اجرا بشه که سونیک رو به سمت جلو پرتاب می کنه ولی با هر استفاده حدود 5 حلقه مصرف می کنه و برخلاف سونیک 3، هیچ تاثیری روی حملات دشمنان نداره و ضربه ای وارد نمی کنه. پس با این که این قابلیت در مواقعی مفید هست ولی استفاده زیاد از اون میتونه ضرر بیشتری وارد کنه.

- سوپر سونیک قابلیت فرود اومدن روی زمین و راه رفتن رو داره. برای این کار فقط کافیه به سمت زمین پرواز کنید و دکمه پایین رو فشار بدین. برای پرواز کردن در این حالت، بپرید و یه بار دیگه دکمه پرش رو فشار بدین.

- در مبارزه با Hard Boiled Heavies' Leader خیلی عجله نکنید. زیاد عجله کردن میتونه باعث بشه که به حملات این باس برخورد کنید و حلقه هاتون رو از دست بدین. پس مواظب حملات این باس باشید و به موقع حمله کنید.

- بعد از ضربه زدن به HBHL، اون از صفحه خارج میشه و اگمن ظاهر میشه. حملات معمولی اگمن باعث از دست دادن حلقه ها نمیشن. ولی اگر اجازه شارژ کردن رو بهش بدین تازه با حملات واقعی اون روبرو میشین. بعد از یک بار ضربه زدن به اگمن، اون جاش رو با HBHL عوض می کنه.

بعد از حدود 6 تا 8 ضربه به اگمن و HBHL، مرحله به اتمام می رسه و میتونید شاهد پایان اصلی باشید. امیدوارم این راهنما مورد استفادتون قرار گرفته باشه.

 
 
 
داغش کن!
درجه داغی این مطلب: 15 درجه