X
تبلیغات
فروشگاه westbazi
 
 
Microsoft X
 
تاریخ عضویت: 1395/09/12
تاریخ ایجاد وبلاگ: 1395/09/12
تعداد مطالب: 1
تعداد ارسال های تالار گفتگو: 5
 xbox  x360  xbox1 
 
درباره وبلاگ
 
منو اصلی
موضوعات
آرشیو ماهیانه مطالب
پیوند ها
آمار بازدیدکنندگان
خوراک خور (RSS Feed)
 
 

 
 
لطفــا چند لحظه صبر نمائید...
 
بستن پنجره هشدار
 
 
چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۱:۱۶ ق.ظ  ::  موضوع: بازی
 

سلام به کاربران پردیس گیم.
این عدالت رو مناسب نمی بینم بقیه به من توهین کردن اونوقت من رو بن میکنید درسته که فن بازی می کنم ولی همیشه با احترام پاسخ میدم مگر در موارد معدود که شخص مقابل اول توهین میکنه من هم به همون میزان جوابش رو میدم انتظار داری طرف میاد تهدید میکنه چیزی بهش نگم ؟ حتی به نظرم علی پاور رو هم بی دلیل بن کردین حالا بگذریم مهم نیست دیدم توی بخش وبلاگ میتونم فعالیت کنم گفتم یک مطلب ارسال کنم امیدوارم خوشتون بیاد......برم سراغ اصل مطلب
داشتم با خودم تفکر میکردم احساس کردم ایده های جدید و خلاقیت و IP های جدید داخل صنعت گیم و این نسل کم شده که خب این دلایل زیادی داره که یک موردش توجه نکردن به بزرگان این عرصه هست افرادی که با خلاقیت و ایده های خودشون فرانچایز ها و شخصیت ها و جهان هایی رو خلق کردن که الان منبع درآمد ناشر ها برای چاپیدن گیمر ها شده و خاطرات و ارزش های اونها رو با این کار و ترس از شکست خوردن IP های جدید به حاشیه برده مثل هندوانه ای که به شرط چاقو نیست و احتمال سفید بودن رو داره وقتی که میخریم و میشکافیم تازه از درونش با خبر میشیم بالاخره خرید هندوانه وجود داره مثل گیمر و خرید بازی ولی چیزی که مهمه اطمینان هست البته ممکنه یک بازی رو بخریم و باهاش خیلی حال کنیم در حالی که متاش هم خیلی خوب نبوده که در اینجا میشه معادل هندوانه سفید اما شیرین.......
خب از بحث منحرف نشم خلاصه میخوام چند مورد از بازیسازان بزرگ صنعت که الان خانه نشین هستند و خاموش هستند یا با بودجه و هزینه کم و مستقل برای خودشون مشغول هستند و نیاز به حمایت و توجه ناشر ها و جامعه گیم رو دارند مثل کاری که سونی با کوجیما پس از جدا شدن از کونامی کرد رو این جا قید کنم و امیدوارم در نسل جدید بتونیم از بازگشت دوباره ی آنها بهره مند بشیم.

Warren Spector

وارن اسپکتور متولد 12 اکتبر 1955 مصادف با 19 مهر 1334 هجری شمسی و 24 صفر 1375 قمری میباشد.
فعالیت او در صنعت به سال 1990 و خلق زیر ژانر شبیه ساز ایمرسیو با بازی ultima underworld بر می گردد. از آثار مهم او میتوان به deus ex ، thief ، system shock اشاره کرد.

Cliff Bleszinski

کلیف بلزینسکی متولد 12 فبریه 1975 مصادف با 23 بهمن 1353 خورشیدی و 30 محرم 1395 قمری خالق و کارگردان 3 گانه gears of war و موسس استودیو boss key و سازنده بازی law breakers میباشد که در نهایت منجر به شکست بازی و تعطیلی این استودیو و خداحافظی ایشان از میادین بازی سازی شد.......
سابقه او در بازیسازی به سن 16 سالگی و بازی palace of deceit باز میگردد. همچنین خاطرنشان میکنم که او در تیم سازنده آنریل تورنومنت نیز نقش مهمی داشت و در نهایت در سال 2012 اپیک گیمز را ترک کرد مایکرو همون موقع باید ایشون رو جذب میکرد البته دان متریک خائن داغون تر از این حرف ها بود در نسل 7 اپیک و کلیف بی از اهمیت و احترام زیادی نزد مایکرو برخوردار بودند و حتی به خواست آنها حاضر بودند سخت افزار X360 رو تغییر بدن اشاره میکنم به افزایش رم به 512 مگابایت یا حتی بازی رو یک سال تاخیر بزنند که نتیجه کار هم یک شاهکار ماندگار شد که استاندارد های شوتر سوم شخص رو ارتقا میداد و از نظر گرافیک پشم بر بدن گیمر باقی نمی گذاشت و از نظر جوایز و تعداد گوتی با عنوانی مثل الدر اسکرول 4 برابری میکرد.

David Jaffe

دیوید جف متولد 1 دسامبر 1971 میلادی مصادف با 10 آذر 1350 شمیس و 12 شوال 1391 قمری خالق سری god of war و شخصیت بزرگ و افسانه ای و ماندگار کریتوس میباشد. در نسخه دوم هم به همراه کوری بارلوگ این بازی رو هدایت کرد و بازی های دیگری مثل twisted metal را نیز در کارنامه خود دارد. طبق اطلاعات بنده از منابع معتبر انگار یک بازی بزرگ توسط او کنسل شده و مثل مورد بالا متاسفانه سونی هم به راحتی ایشون رو از دست داد.
میراث او ماندگار هست..........

Bruce Straley

بروس استرلی متولد 30 اکتبر 1978 مصادف با 8 آبان 1357 و 28 ذی القعده 1398
اولین کار او در زمینه بازیسازی به سال 1992 بر میگردد و در سال 1999 عضو استودیو ناتی داگ میشود و به عنوان آرتیست روی عناوینی مثل کرش تیم ریسینگ و جک اند دکستر فعالیت میکند. در ادامه به عنوان کارگردان هنری آنچارتد 1 کارگردان بازی آنچارتد 2 و 4 و لست آف آس به یکی از مهره های کلیدی و بسیار مهم این استودیو تبدیل میشود. ترکیب هنینگ و استرلی در آنچارتد 2 همانند خود بازی یک ترکیب جادویی و قدرتمند بود که نتیجه کار یک شاهکار محض در تمام زمینه ها بود ایشان در نهایت در سپتامبر 2017 از ناتی داگ جدا میشود طبق شایعات و چیز هایی که خوندم مثل اینکه ناتی داگ با ایده او مبنی بر ساخت IP خودش مخالفت کردند هرچند که خودش دلیل جدا شدنش را خستگی و به منظور استراحت کردن قید نمود.

Alex Seropian & Jason Jones

Alex Seropian

Jason Jones

الکس سراپین و جیسون جونز خالقان هیلو و موسسان استودیو بانجی در سال 1991 این استودیو رو تاسیس کردند و تا قبل از هیلو روی عناوین متعددی از جمله marathon و myth کار کردند. پروژه بزرگ تر و مهم تر بعدی آنها یک بازی استراتژی که بعد به شوتر سوم شخص تغییر کرد و در حال ساخت برای مک بود در این جا مایکرو وارد میشود......آنها که حسابی از بازی و ایده آن خوششون اومده بود و در آن سال ها به فکر یک بازی لانج برای کنسول خود بودند فرصت رو مناسب دیدند. خلاصه پس از مذاکرات بیل گیتس با استیو جابز مایکرو حق امتیاز کامل بازی و بانجی رو به دست آورد و پس از سرمایه گذاری بزرگ مایکروسافت ژانر بازی به شوتر اول شخص تبدیل شد و به عنوان لانچ تایتل ایکس باکس عرضه شد. هیلو شوتر های کنسولی رو متحول کرد و این سبک رو روی کنسول ها رواج داد به متای 97 دست یافت و در گینس نیز رکورد هایی رو از خودش به جا گذاشت و ایکس باکس رو به جهان معرفی کرد و تبدیل به شناسنامه و نماد این کنسول شد.
الکس در سال 2004 از بانجی جدا شد در این جا هم جا داره دوباره یادی کنیم از دان متریک که بانجی رو هم به راحتی از دست داد اصلا این ستون پنجم دشمن بود.

Keiichiro Toyama

ایشون شاید از شناخت کمتری نزد گیمر ها برخوردار باشه ولی باید بگم که سایلنت هیل بدون ایشان ممکن نبود. تویاما در سال 1994 به کونامی پیوست و به عنوان طراح گرافیک روی بازی هایی از جمله snatcher کار کرد. نقطه عطف کار وی خلق فرانچایز سایلنت هیل در سال 1999 بود. از دیگر آثار او میتوان به gravity rush و siren اشاره کرد. شایعات حاکی از آن است که او با همکاری استودیو ژاپن در حال ساخت ریبوت سایلنت هیل به صورت انحصاری برای PS5 هست ولی چون قطعی نیست اسم تویاما رو هم آوردم
همچنین خاطر نشان میکنم که او متولد 17 آگوست 1978 مصادف با 26 مرداد 1357 هجری خورشیدی و 13 رمضان 1398 هجری قمری میباشد.

Leslie Benzies

لزلی بنزیس از افراد بسیار تاثیر گذار و مهم راکستار و صنعت گیم که درست مثل بقیه اعضا راکستار از شناخت کمتری بین جامعه گیمر ها برخوردار هست که در بیشتر بازی های راکستار نقش مهم و کلیدی داشته است.....
از GTA 3 و 4 و vice city و san andreas و منهانت بگیر تا ردددد 1 و مکس پین 3 و ال ای نویر و GTA V
پس از GTA V بنزیس از راکستار جدا شد و کوله باری از افتخارات و جوایز و کارنامه پربار و عظیم رو از خودش به جا گذاشت.
همچنین او متولد 17 ژانویه 1971 ، 27 دی 1349 ، 20 ذی القعده 1390 هست.

Goichi Suda

گوئیچی سودا ملقب به سودا 51 متولد 2 ژانویه 1968 مصادف با 12 دی 1346 شمسی و 1 شوال 1387 قمری میباشد.
خاص بودن و عجیب بودن از بارزه های کار های سوداست......
از کارنامه پربار او میتوان به no more heroes ، killer 7 ، shadows of the damned ، killer is dead و flower sun and rain اشاره کرد.

Peter Molyneux

پیتر مولینیو طراح و خالق سری بازی های fable متولد 5 می 1959 مصادف با 14 اردیبهشت 1338 و 26 شوال 1378
از دیگر آثار مهم او به dungeon keeper و black white اشاره میکنم.

Patrice Desilets

پاتریک دسیلتس متولد 9 می 1974 مصادف با 19 اردیبهشت 1353 و 16 ربیع الثانی 1394 خالق فرانچایزی بود که الان به یکی از منابع درآمد اصلی یوبیسافت تبدیل شده است در حین تولید AC Brotherhood از یوبیسافت خارج شد او همچنین سابقه کار بر روی prince of persia رو هم در کارنامه دارد و بازی آمستردام 1666 رو در سال 2016 لغو کرد و در حال حاضر به صورت مستقل در حال کار روی یک باری عجیب هست.

Amy Hennig

امی هنینگ متولد 19 آگوست 1964 مصادف با 28 مرداد 1343 و 10 ربیع الثانی 1384 هست.
شروع کار او در صنعت بازی به نینتندو و کنسول NES باز میگردد سپس به کریستال داینامیک پیوست و روی عنوان legacy of kain فعالیت داشت.
نقطه اوج شغلی ایشان پس از ورود به استودیو ناتی داگ و خلق فرانچایز آنچارتد رقم میخورد و کارگردان ارشد 3 گانه این بازی در نسل 7 نیز بود.
به شخصه اعتقاد دارم در حق ایشون واقعا کم لطفی و بی مهری شد و همیشه بدشانسی هم میاورد در اوایل سال 2014 به همراه دستیار خلاق و کار بلد خود جاستین ریچموند و تعدادی از کارمندان وفادار به ایشان از ناتی داگ خارج شد که دلیلش هیچوقت به طور شفاف مشخص نشد و بازی اش با تغییرات فراوان در سال 2016 عرضه شد طبق اطلاعات بنده از منابع معتبر هنینگ و ریچموند با اون یکی تیم ناتی داگ سر هدایت این بازی به مشکل خورده بودن درست هست که آنچارتد 4 هم شاهکار بود اما این حق هنینگ بود که جهان و شخصیت هایی رو که خلق کرده بود خودش هدایت می نمود و سرانجام این دزد رو خودش مشخص میکرد. هرچه که بود هنینگ در ویسرال گیمز هم شانس نیاورد و EA کلا امد بازی رو کنسل کرد و استودیو رو هم تعطیل کرد.

Ken Levine

کن لوین بزرگ و فروتن متولد 9 سپتامبر 1966 میلادی مصادف با 10 شهریور 1345 شمسی و 15 جمادی الاول 1386 قمری به معنای واقعی صنعت گیم رو با خلق بایوشاک تکان داد و اثر ماندگار او به یکی از بهترین و زیبا ترین بازی های تاریخ تبدیل شد حضور نداشتن او در نسخه دوم کاملا در بازی خودش رو نشان داد ولی سنگر رو رها نکرد و دوباره با bioshock infinite دوباره همان زلزله رو در صنعت ایجاد کرد.
لوین قبل از بایوشاک سابقه کار روی system shock و thief رو هم داشت و در حال حاضر به صورت مستقل استودیویی رو با تعدادی از اعضای سابق irrational games تاسیس کرده و مشغول هست.
کن لوین برای بازی هاش با جان و دل وقت و انرژی میذاشت حیف که ناشر ها و صنعت بازی قدر اون رو نمیدونن.

 
 
 
داغش کن!
درجه داغی این مطلب: 9 درجه